Kant-en-klaar
Portal
Via de SchermTijger Portal komt je in een digitale leeromgeving. Daar staan élke week 4 thema filmpjes klaar die corresponderen met de opbouw en opdrachten uit het werkboek, de ouderbrieven en instructies voor de leerkrachten. In totaal duurt het Programma 4 weken.
Doet jouw klas mee? Dan ontvangt de leerkracht een Persoonlijke Inlog voor de Portal.
Filmpjes
Nicolette en Sofie gaan samen in gesprek over herkenbare thema’s en nemen de klas op een humoristische wijze mee in de verrijkende theorie en opdrachten.
Werkboeken
Alle kinderen krijgen hun eigen werkboek, vol opdrachten en reflecties, die een gezonde SchermStrategie aanmoedigt. Na SchermTijgers gaan de werkboeken mee naar huis, zodat de kinderen aan hun SchermVaardigheden kunnen blijven werken.
Tribe (klas)
In een wereld die volop in ontwikkeling staat, is support heel erg belangrijk. Daarom stuurt SchermTijgers aan op de veiligheid, ondersteuning en kracht van de Tribe (klas).
Investering
SchermTijgers levert een eHealth Programma op maat. Daarom horen we voor het uitbrengen van een offerte graag:
- Om welke klas(sen) het gaat
- Voor hoeveel leerlingen per klas
- Voor hoeveel leerkrachten per klas
Subsidie
SchermTijgers kan scholen ontzorgen op het gebied van het aanvragen en verantwoording van subsidies en fondsen. Denk hierbij aan het onderbouwen van het belang van het bewust ontwikkelen van SchermVaardigheden op het gebied van onderwijs en jeugd.
Subsidies worden zowel lokaal als landelijk aangeboden, daarom is het van belang eerst contact te hebben over de mogelijkheden specifiek voor jullie school. Tijdens het gesprek horen we graag voor welke groep(en) we een subsidie kunnen indienen.
Investering in tijd
Als je kiest voor SchermTijgers, staat de klas één maand lang volop in het teken van het verbeteren van SchermVaardigheden. En dit is een waardevolle investering. Want hoe meer kinderen op een gezonde manier met Schermen omgaan, hoe beter voor het kind, gezin en natuurlijk omgeving. Ook zullen deze kinderen hun talenten ontwikkelen (niet verspelen;) en hiermee bijdragen aan onze samenleving.
Voor ThuisTijgers (aka opvoeders aka Tribe) is de minimale tijdsinvestering het lezen van één mail per week. Waarin ze overigens wel worden aangemoedigd hun kinderen te supporten en middels de ThuisChallenge ook aan hun SchermVaardigheden te werken.
Vraag een offerte op maat aanOnline&Offline
De DigiJungle ontwikkelt zich in rap tempo. SchermVaardigheden zijn hard nodig en die ontwikkel je alleen door te ervaren en doen. SchermTijgers vindt Schermen niet verkeerd maar erkent de uitdagingen voor kinderen in de DigiJungle. En moedigt ze daarom aan te werken aan gezonde Online & Offline balans.
WildWildWeb
Tegelijk komen er regelmatig nieuwe wetenschappelijke artikelen uit met verrijkende inzichten tbv SchermVaardigheden. Deze kunnen we in onze eHealth programma’s snel integreren en aanbieden. Zo houden we SchermTijgers up-to-date en vernieuwend voor klassen die jaarlijks het SchermTijger Programma doorlopen.
Week 1: De DigiJungle
Eerst leren de kinderen wat de DigiJungle is en hoe lang die bestaat. Ook hoe gemakkelijk je daarin kan verdwalen. Hoe zorg je dan dat wat je wil doen, ook werkelijk doet? Welke Vaardigheden heb je hiervoor nodig?
Week 2: SchermPlan
Vervolgens leren de kinderen hoe je kan zorgen dat je BAAS bent en blijft over je Scherm. En welke strategie daarvoor nodig is. Dit helpt je minder snel te verdwalen. En mocht dat toch gebeuren, dan is er altijd je SchermBuddy om hier je hulpvragen aan te stellen.
Week 3: Emoties
Er gebeurt van alles in je leven, zowel vóór als áchter je scherm. Dat is vaak best verwarrend. Hoe zorg je er dan voor dat je verbindend communiceert en verantwoordelijkheid neemt voor je gedrag? In deze week komen in de bovenbouw ook app-groepen ter sprake.
Week 4 SchermContract
De kinderen vatten, in hun persoonlijke SchermContract alle leerdoelen van de afgelopen weken, samen. En kiezen zelf hoe ze als SchermTijger willen reizen door de DigiJungle. Welke vaardigheden en talenten ze hierin willen ontwikkelen en gebruiken. En hoe ze hierop regelmatig kunnen reflecteren.